UVmappning

Min grupp har valt att inrikta sig på UVmappning till fredagens seminarie. Något som jag vart sugen på att prova på och använda mig av i min animering. Har försökt leta efter bra tutorials som vart hyffsat pedagogiska men inte kunnat göra det och UVmappning har känts ganska jobbig.
Dock hade jag ju missat Ulfs videotutorials om UVmappning som låg på Disco och nu har jag suttit och kollat igenom alla dem som var väldigt bra! Känns som poletten trillade ned litegrann. Även om det finns kunskapsluckor känns det helt genomförbart i alla fall om jag får sitta och experimentera lite med det själv.

En sak jag dock tänkte på när jag såg tutorialen var vad som händer med upplösningen på den mappade bilden om man skulle skala upp objektet man mappat i fråga i efterhand. Skulle det bli pixligt??

Vi har bokat möte med Ulf i morgon i alla fall som jag hoppas jag kommer kunna få ut mer av.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0