Ignite

Jag är delad när det kommer till Ignite. 20 slides med femton sekunder på varje. Jag tycker att det är bra då man skall presentera en sak kort och koncist. Man vill få fram sin presentation på ett effektivt sätt och det är ingen som hinner bli uttråkad. När det är ett antal grupper att lyssna till så funkar det bra då man inte hinner tappa fokus och det är inte någon som svamlar iväg. MEN. Hur tråkigt är det inte egentligen med så lite tid och ett stressmoment som det faktiskt kan bli? Jag tycker man tappar glädjen i själva retoriken någonstans på vägen  och det blir som att rabbla sig igenom ett manus i stället för att BERÄTTA.

Så Ignite. Ja, det funkar. Det är effektivt, du hinner inte bli uttråkad. Men samtidigt kan jag ju inte säga att presentationerna blir så värst roliga heller. Men det kanske mindre beror på Ignite och mer på föreläsarnas brister.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0